דברים שחשובים להצלחה של ספורטאי

מערכת שורש  כד שבט, תשפב  1/26/2022

באופן טבעי, כל ספורטאי צריך לבחור את האנשים הנכונים שיספקו לו את המעטפת הרלוונטית עבורו...
.......................

דברים שחשובים להצלחה של ספורטאי

בעבר היה מקובל לחשוב, שאם ספורטאי רוצה להצליח בתחום שלו אזי שהוא צריך להתאמן קשה, מהבוקר עד הערב, בשביל להגיע מוכן לתחרות. גם בתקופה בה הספורט היה הרבה פחות מקצועי וספורטאים היו עובדים בעוד מקצוע, אזי שזו היתה הגישה. ספורטאי שרצה להצליח, היה מתאמן בלי הפסקה, במטרה להגיע לתחרות מוכן.

עם השנים, בעקבות מחקרים ושיפורים של תוכניות אימונים, הבנה עמוקה יותר של צרכי הספורטאי והכרה בכך שאימונים לבד לא יכולים לתרום להצלחתו, נוצרה ההבנה שספורטאי זקוק למעטפת רחבה בשביל להצליח. הן בשביל שהוא יכול להתמקד באימונים, הן בשביל שהם יהיו הרבה יותר טובים והן מתוך הבנה שספורטאי זקוק לא רק לאימונים אלא הרבה מעבר לכך.

לפני שנציג כמה וכמה דוגמאות למעטפת לה זקוקים ספורטאים מקצועיים, נציין שלוש נקודות בהקשר זה. ראשית, בשביל שספורטאי יצליח, הוא זקוק למעטפת הזאת מגיל צעיר ולא רק מהשלב בו הוא הופך למקצוען. שנית, מדובר במעטפת שעולה הרבה מאוד כסף, וזו אחת הסיבות להבדלים ברמות בין ספורטאים שונים. שלישית, עם השנים, המעטפת גדלה, ככל שהמדע והמחקר בתחום נהיה יותר מפותח, מגלים עוד ועוד תחומים שהספורטאי יכול להיעזר בה.

מה כוללת מעטפת של ספורטאי מקצוען
פיזיותרפיה ספורט – אי אפשר לייצר ספורט מקצועי בלי פיזיותרפיסט שמתמחה באופן ספציפי בפציעות ספורט. הוא מלווה את הספורטאים לכל מקום, עוזר להם להתמודד עם פציעות, פגיעות וחבלות, עוזר להם להשתקם, ומכשיר אותם לקראת האימון והתחרות הבאה.

פיזיותרפיה ספורט הפכה להיות ענף שלם ורחב בתחום הפיזיותרפיה. רבים בוחרים להתמחות בו, בידיעה שזה יכול להשפיע על חייהם של הרבה מאוד ספורטאים, צעירים ומבוגרים.

פסיכולוגיה ספורט – בדומה לענף של פיזיותרפיה ספורט, כך גם בתחום הפסיכולוגיה. בתחילה, איש לא חשב שספורטאי צריך לעבוד עם פסיכולוגים, היום, ישנה הכרה שהלחץ, המתח והחשיפה לתקשורת ולקהל יוצרים חרדות וקשיים נפשיים שמחייבים ליווי וטיפול פסיכולוגי צמוד.

אנליסטים – מדובר על תחום חדשני יחסית בספורט, אך הוא מאוד בולט ועם השנים רק גדל וצומח. בין אם מדובר בקבוצות ובין אם מדובר בספורטאים יחידניים. כל אחד עובד עם אנליסט, אשר מספק לו נתונים שונים, בין אם זה על יכולותיו, בין אם זה על מה שהוא יכול לשפר ולהשתפר בהם ובין אם זה על המתחרים שלו. בדומה לרפואה ולפסיכולוגיה וכן לשיטות האימון, הספורט עצמו הפך להיות הרבה יותר מדעי ומדויק.

איך בוחרים את האנשים הנכונים
באופן טבעי, כל ספורטאי צריך לבחור את האנשים הנכונים שיספקו לו את המעטפת הרלוונטית עבורו. אלה יבחרו על פי הניסיון, הידע, היכולות והיצירתיות שלהם. לא חייבים בהכרח לבחור את האנשים שפועלים אך ורק על פי הספר, אפשר לבחור גם אנשים שחורגים מעט מהמקובל, בתנאי כמובן שזה מצליח.